W dzisiejszym artykule chcemy zidentyfikować kilka konkretnych rzeczy, które pozwolą na pchnięcie firmy na wyższy poziom. Oto kilka strategii wzrostu, którymi warto się zainteresować.
Kilka kluczowych strategii, które pozwolą Ci przyspieszyć tempo wzrostu
Określ swój obszar usług
Posiadanie klientów rozsianych po całym świecie spowodowałoby, że Twoja załoga spędzałaby więcej czasu w drodze niż faktycznie wykonując pracę. Zmniejszając obszar usług i odmawiając podróżowania poza ustaloną odległość, będziecie w stanie dosłownie dać sobie więcej godzin pracy dziennie, co z kolei ma znaczący wpływ na rozwój każdego biznesu.
Wybierz zdominowanie jeden określony segment swojego rynku
Kiedy zaczyna się działalność, często robi się wszystko dla wszystkich. Jeśli klient zapyta “Czy ty…?” Odpowiedź brzmiała „tak”, zanim jeszcze skończył zdanie. Niektórzy sądzą, że to dobry sposób na rozwój biznesu.
Jest jednak kilka problemów z takim działaniem. Po pierwsze, nie wszystkie rodzaje pracy dają takie same marże zysku. Jeśli chcesz przyspieszyć rozwój swojego biznesu, zacznij koncentrować się na rodzaju pracy, która ma w sobie największy zysk i przerzucaj wszystko inne. Innym problemem związanym z wykonywaniem różnych rodzajów pracy jest to, że za każdym razem, gdy zmieniasz bieg z jednej pracy na drugą, tracisz rozpęd, musisz się przestawić i przemyśleć, i zacząć wszystko od nowa. Jeśli skoncentrujesz swój biznes na kilku usługach zamiast na wielu, staniesz się niezwykle biegły w tych kilku rzeczach, a w konsekwencji znacznie bardziej opłacalny.
Korzystaj z wielu narzędzi marketingowych
Można zacząć tak, jak robi to wiele firm: od dystrybucji ulotek. To zwykle działa dobrze i można liczyć na pewną liczbę nowych miejsc pracy co miesiąc z tych ulotek. Jednak w którymś momencie na pewno nadejdzie czas, kiedy potrzeba będzie więcej nowych biznesów niż same wygenerowane ulotki, więc można wtedy robić np. poradniki w gazecie. To również przyniesie przewidywalną liczbę nowych klientów każdego miesiąca, ale to wciąż nie wystarczy. Można więc robić Facebooka, potem telewizję, a potem imprezy społecznościowe. Można odkryć, że każde narzędzie marketingowe, które się wykorzystuje, przynosi co miesiąc własną przewidywalną liczbę nowych klientów, co razem stanowiło znaczną liczbę i pozwala szybko rozwijać działalność i dodawać pracowników, sprzęt i infrastrukturę.
Podnieś swoje ceny
Nie można przecenić znaczenia budowania dodatkowego zysku z każdej wykonywanej pracy. Rozwój firmy jest niezwykle kosztowny. Dodanie personelu, sprzętu, maszyn biurowych i personelu pochłania dużo pieniędzy. Jeśli nie masz dodatkowych pieniędzy w swojej firmie, aby dodawać te elementy w miarę postępów, Twój przepływ gotówki będzie napięty, Twój wzrost zakończy się fiaskiem i nie przeniesiesz swojej firmy na wyższy poziom. Musisz naliczyć premię za swoją usługę, jeśli zamierzasz rozwijać swoją firmę. Jesteś największą przeszkodą w zdobywaniu większej ilości pieniędzy za każdą pracę, a nie konkurencja.