Wybór dostawcy outsourcingu może być trudny, ale zebrane w tym artykule wskazówki pomogą Ci wybrać odpowiedniego dostawcę, który spełni Twoje obecne i przyszłe potrzeby oraz zapewni powodzenie dla wybranych działów Twojego biznesu.
Stawiam na outsourcing pracowniczy – co dalej?
Więc zdecydowałeś się na outsourcing. Droga do tej decyzji była bez wątpienia trudna, ale teraz nadchodzi najtrudniejszy etap: droga do wyboru partnera outsourcingowego. Wybierzesz złą firmę, a Twój projekt będzie skazany na porażkę, ale ta właściwa może doprowadzić Cię do wartościowej relacji outsourcingowej na wiele lat. Oto kilka kroków, które powinny znaleźć się na Twojej mapie drogowej do wyboru najlepszego partnera outsourcingowego.
Outsourcing na miarę potrzeb – jaka jest Twoja misja?
Zaskakujące jest, jak wiele biznesów rozpoczyna działalność w dzisiejszych czasach bez określenia podstawowej misji i celów. Przed przystąpieniem do jakiegokolwiek biznesu ważne jest, aby z góry określić swoje cele i kryteria sukcesu – dopiero wtedy będziesz wiedział, jaki outsourcing jest dla Ciebie. To właśnie ten krytyczny krok planowania zapewnia koncentrację na tym, co chcesz uzyskać z relacji outsourcingowej.
Wprowadzenie outsourcingu do firmy – czy wszyscy są zgodni?
Teraz, gdy masz już plan, nadszedł czas, aby założyć sprzedać pomysł wewnętrznie. Dla wielu dyrektorów i innych osób decydujących – outsourcing pracowniczy może w pierwszej chwili nie wzbudzać entuzjazmu. Prawda jest taka, że bez względu na to, ile pieniędzy można w ten sposób dla firmy zaoszczędzić lub ile dodatkowych przychodów może wygenerować planowany projekt – pomysł na outsourcing będzie skazany na niepowodzenie, jeśli cały zespół wykonawczy nie będzie chętny do wzięcia w tym udziału od pierwszego dnia. Dlatego chcąc przedstawić pomysł na strategię outsourcingową w firmie – musisz być odpowiednio przygotowany.
Czego możesz się spodziewać podczas rozmów na temat outsourcingu w firmie?
- udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące spodziewanych korzyści,
- omówienia planu wdrożenia współpracy z firmą outsourcingową.
Postępuj ostrożnie — sukces Twojego projektu outsourcingowego wymaga udziału wszystkich osób w Twojej organizacji. Twoja organizacja musi być przygotowana zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie, zanim spróbujesz zaangażować partnera outsourcingowego. Jeśli chcesz – możemy też pomóc Ci w przygotowaniach do takiego wdrożenia, jesteśmy do dyspozycji w tym zakresie.
Szukanie firmy outsourcingowej – jak przeprowadzić research?
Teraz, gdy Twoja firma jest już gotowa na outsourcing – nadszedł czas, aby wykonać te pierwsze telefony do potencjalnych partnerów outsourcingowych – zapraszamy. W trakcie rozmów staraj się nie myśleć o tym jako o rozmowach sprzedażowych. Traktuj te rozmowy jako rozmowy kwalifikacyjne. Pomyśl o osobie po drugiej stronie telefonu jak o osobie, która stara się o pracę w Twojej firmie.
O co pytać podczas rozmów z firmą outsourcingową?
- Czy znają Twoją branżę?
- Czy mają klientów podobnych do Twoich?
- Jak długo są w biznesie?
- Czy rozumieją misję Twojego projektu i czy są przygotowani do współpracy z Tobą, aby osiągnąć Twoje kryteria sukcesu?
Udane partnerstwo outsourcingowe opiera się na zaufaniu. Czy zatrudniłbyś osobę, z którą rozmawiasz? Jeśli nie, najlepiej szukaj dalej – nie marnuj czasu na outsourcing pracowniczy, który już na początku wzbudza pewne wątpliwości. Lubisz drogę na skróty i pewne rozwiązania, zapraszamy do skontaktowania się z nami.