Radykalna transformacja marketingu i sprzedaży B2B w ciągu ostatniej dekady – wynikająca z rozwoju technologii cyfrowej w kierunku wzmocnionego klienta – blednie w porównaniu ze zmianami, jakie zaszły w ciągu ostatniego roku. Nikt nie mógł przewidzieć okoliczności, które przyspieszyły szeroko zakrojone zmiany w strategiach i taktyce wejścia na rynek.
Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, że wiele zespołów marketingowych nie wie nadal, jak ulepszyć swoje procesy i technologię, aby nadążyć za nowymi wymaganiami.
Na przykład dzisiaj, z opcjami zaangażowania głównie wyłącznie cyfrowymi, marketerzy B2B mają do czynienia z bezprecedensową liczbą żądań tworzenia i aktywowania treści, które umożliwiają sprzedawcom poruszanie potencjalnych i klientów w drodze do zakupu. Jednak wielu marketerów wciąż ma trudności z odpowiednim wypełnieniem luki popytowej na treści i dostosowaniem swojej pracy do specyficznych potrzeb sprzedawców.
Podział na marketing i sprzedaż jest prawdziwy!
Luka w popycie na treść jest zakorzeniona w szerszej rzeczywistości, w której zespoły marketingowe i sprzedażowe są często źle dopasowane. Dziewięciu na dziesięciu liderów marketingu i sprzedaży identyfikuje rozbieżności w strategii, procesie, treści i kulturze, które hamują wysiłki związane z tymże wyzwaniem. Ten brak dostosowania tworzy luki między marketingiem a sprzedażą, gdzie:
-
Marketerzy tworzą treści, które nie są wykorzystywane przez sprzedaż
-
Sprzedawcy nie rozumieją, jak treści marketingowe są istotne dla ich cyklu sprzedaży, ponieważ nie są uwzględniane w kontekście konkretnych możliwości
-
Sprzedawcy, którzy są przytłoczeni treścią, często ignorują treści, które nie są spersonalizowane dla ich odbiorców.
Zespoły marketingowe stoją w obliczu presji, aby zlikwidować przepaść między marketerami i sprzedawcami, tworząc angażujące treści, które będą wykorzystywane do angażowania klientów i przechwytywania momentów przychodów w złożonych cyklach sprzedaży.
W rzeczywistości technologie marketingowe i sprzedażowe w większości firm uniemożliwiają zespołom B2B tworzenie odpowiednich treści w celu zapewnienia znaczących i spersonalizowanych doświadczeń kupujących. W tym miejscu możliwości marketingowe pomagają wypełnić tę lukę.
Co to są możliwości marketingowe w b2b?
Marketing to proces zwiększania wydajności zespołów marketingowych poprzez mierzenie wpływu wykonywanej przez nie pracy. Obejmuje zestaw technologii i praktyk, które umożliwiają marketerom lepsze dostosowanie się do sprzedawców. Dzięki strategicznym spostrzeżeniom marketerzy mogą dostarczać treści, które rezonują i organizować kampanie, które zachęcają kupujących do działania.
Marketing może przynieść jeszcze lepsze wyniki, gdy organizacje połączą je ze strategią i rozwiązaniem wspierającym sprzedaż – tworząc rozwiązanie które sprawi, że działania marketingowe na rynku wyższego szczebla będą bardziej wydajne, a jednocześnie umożliwią bardziej efektywną sprzedaż niższego szczebla. Reasumując, możliwość marketingu pomaga dostosować cele całej firmy.