Konsumenci nie dbają już tylko o produkty wysokiej jakości. Coraz częściej oczekują społecznej odpowiedzialności firm, z którymi współpracują. Chcą widzieć, jak wspierasz ważną sprawę.
Ale „marketing przyczynowy” może być trudny. Jak znaleźć cel, w który warto zainwestować? Jak możesz upewnić się, że będzie on współgrał z Twoimi klientami, a jednocześnie będzie pasował do wartości Twojej marki?
Co to jest marketing przyczynowy?
Marketing społeczny jest biznesem nastawionym na zysk, wspierającym (lub promującym) kwestię społeczną lub środowiskową w celu zwiększenia zysków przy jednoczesnej poprawie problemu. Być może zauważyłeś wzrost liczby marek zaangażowanych w promocję spraw społecznych. Firma Dove stworzyła kampanię Real Beauty, aby walczyć ze stygmatami i zwiększać poczucie własnej wartości kobiet. Coca-Cola współpracowała z WWF w celu ochrony i ulepszania zasobów słodkiej wody. Obie strategie pomagają uczynić świat lepszym miejscem i obie pomagają ich firmom zwiększyć przychody.
Dzieje się tak, ponieważ konsumenci są bardziej lojalni wobec firm, których wartości są zbieżne z ich własnymi. Marketing przyczynowo-skutkowy to sposób na zademonstrowanie konsumentom wartości korporacyjnych w sposób, który jest zarówno znaczący, jak i angażujący.
Najprostszą taktyką marketingową jest „część zakupu”, w której firma przekazuje określoną kwotę za każdy sprzedany produkt.
Większość ludzi uważa, że firmy mają obowiązek podjęcia działań w celu poprawy kwestii społecznych i środowiskowych, nawet jeśli nie są one bezpośrednio związane z działalnością. W rzeczywistości 64% konsumentów stwierdziło, że kupiłoby produkt w oparciu o zobowiązanie firmy do zajęcia stanowiska w kwestiach społecznych. Ale marketing ma wiele innych zalet.
Udowodniono, że marketing motywacyjny zwiększa sprzedaż firmy.
Jeśli możesz wesprzeć jakiś cel i zwiększyć sprzedaż, jest to korzystne dla wszystkich. To jest dokładnie to, co Starbucks był w stanie zrobić, współpracując z RED, aby zebrać pieniądze na Globalny Fundusz na rzecz walki z AIDS. Przekazując 10 centów za każdy sprzedany czerwony kubek, firma była w stanie zebrać ponad 14 milionów dolarów na finansowanie programów profilaktyki, edukacji i leczenia HIV / AIDS.
Jako dodatkowy bonus, sezonowa kampania podwoiła się jako świetna promocja w mediach społecznościowych. W ciągu pierwszych 48 godzin po wypuszczeniu czerwonych kubków co 14 sekund na Instagramie pojawiało się jego zdjęcie.
Marketerzy łatwiej zdobywają klientów.
Prawie dwie trzecie konsumentów twierdzi, że kupiłoby produkt od firmy, gdyby firma opowiadała się za kwestią, na której im zależy. Oznacza to, że – jeśli wszystko inne jest równe – konsumenci wybiorą markę, która wspiera sprawę, zamiast takiej, która tego nie robi.
Może to być szczególnie przydatne, jeśli istnieje kilka innych firm lub marek, które oferują podobne produkty lub usługi. Możesz nie mieć całkowicie doskonałego produktu lub usługi, ale możesz przekonwertować klientów, wspierając właśnie ich interesy.