Kategorie
Rozwój firmy

Mocne strony inteligencji emocjonalnej a zarządzanie firmą

Koncepcja inteligencji emocjonalnej zyskała w ostatnich latach wiele uwagi, zwłaszcza w odniesieniu do rozwijania i utrzymywania odnoszących sukcesy biznesów. Z biegiem czasu definicja inteligencji emocjonalnej uległa zmianie, ale podstawowe wartości pozostały spójne.

Zgodnie z testem inteligencji emocjonalnej Mayera-Saloveya-Caruso – inteligencja emocjonalna obejmuje cztery kluczowe mocne strony:

  • Dokładne postrzeganie emocji

  • Używanie emocji do ułatwiania myśli

  • Zrozumienie emocji

  • Zarządzanie emocjami.

Ponieważ przedsiębiorczość wiąże się ze znacznym ryzykiem, zaprzeczeniem i współpracą, wykorzystanie kompetencji pozwala innowatorom skuteczniej poruszać się po tym procesie i zwiększać prawdopodobieństwo sukcesu. Przedsiębiorcy, którzy potrafią wykorzystać te inteligencje, aby przekształcić swoje innowacje i zmotywować swoich wyborców, mogą łatwiej stworzyć rezonans potrzebny do nadania ich idei impetu.

Kiedy lider potrafi dostrzec i zrozumieć emocje innych osób dokładnie i obiektywnie, tworzy solidną podstawę do identyfikacji z ich wyborcami oraz tego, co motywuje ich wartości i przekonania. Dzięki świadomości emocji i prawdziwemu zrozumieniu ich źródła przedsiębiorcy mogą wykorzystać moc inteligencji emocjonalnej do budowania zażyłości, zaufania i wsparcia wśród osób w ich organizacji. Oderwany przywódca w końcu straci poparcie swoich wyborców, ponieważ mogą stopniowo zacząć wierzyć, że ich organizacja ceni sobie zysk ponad ludzi i brakuje mu osobistego zrozumienia wartości i przekonań, które kierują tymi emocjami.

Otrzymywanie szczerych informacji zwrotnych, choć potencjalnie trudne do przyswojenia, stanowi solidną podstawę do zmian w organizacji.

Przedsiębiorcy inteligentni emocjonalnie wykorzystują tę informację zwrotną, aby ułatwić nowe sposoby myślenia o swoim pomyśle, poprawiając w ten sposób zbiorową kreatywność i rozwiązywanie problemów w swojej organizacji. Kiedy lider potrafi z powodzeniem przekształcić informację zwrotną w działanie, zaszczepia w innych poczucie wzajemnego wsparcia, autentycznej troski i chęci działania. Otwiera to drogę do ciągłej informacji zwrotnej od pracowników i partnerów, poprawiając ogólny sukces i dynamikę innowacji lub przedsięwzięcia biznesowego.

Dodatkowo wzmacnia zdolność innowatora do radzenia sobie z trudnymi negocjacjami lub wypełnienia luk w wynikach w swojej organizacji, ponieważ mają oni jaśniejsze wyobrażenie o źródle tych problemów. Zgodnie z powyższym, transformacyjne przywództwo poprawia zdolność organizacji do wspierania rozwoju osobistego i zawodowego, prowadząc do większej satysfakcji z pracy wśród pracowników. Podobnie przekształcenie emocji w produktywne myślenie i planowanie wzbudza zaufanie inwestorów i interesariuszy, poprawiając żywotność innowacji i prawdopodobieństwo sukcesu w przyszłości.

Co najważniejsze, odnoszący sukcesy liderzy powinni starać się skutecznie zarządzać własnymi emocjami. Przedsiębiorcy stają przed wieloma wyzwaniami związanymi z procesem innowacji, a lider, którego łatwo wykoleić na widok przeszkody lub wyzwania, będzie miał trudności z utrzymaniem postępów w przedsięwzięciu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *