Kategorie
Rozwój firmy

Przywództwo biznesowe – jak zrobić to mądrze?

Może jesteś właścicielem firmy — zatrudniasz personel, płacisz rachunki — ale czy naprawdę prowadzisz swój biznes? Zrozumienie różnicy między posiadaniem firmy a przywództwem biznesowym może mieć duży wpływ na wyniki finansowe. Oto jak naprawdę zadbać o biznes jako lider.

Posiadanie firmy a prowadzenie firmy

Właściciel firmy jest właśnie tym: osobą, która jest właścicielem firmy. Prawdopodobnie założył firmę, finansuje ją, zatrudnia ludzi, płaci rachunki i prawdopodobnie sprowadza klientów lub pełni inną funkcję, która przyczynia się do rzeczywistego wyniku firmy.

Ale samo zajmowanie się biznesem — codziennymi czynnościami do wykonania i zakazami — nie wystarczy. Jeśli naprawdę chcesz mieć wpływ na swoją branżę, na wyniki finansowe i na swoich klientów, musisz być liderem w swoim biznesie.

Prostą analogią może być rodzicielstwo. Niezależnie od tego, czy masz dzieci, czy nie, wszyscy wiemy, że bycie dobrym rodzicem to coś więcej niż kładzenie jedzenia na stole i utrzymywanie dachu nad głową.

Są to ważne, podstawowe obowiązki, które wiążą się z byciem mamą lub tatą, ale istnieje wiele innych aspektów wychowywania dzieci, które są krytyczne. Jak motywacja, przewodnictwo, życzliwość i wyzwanie, aby osiągnąć wyższe wyniki. Mówimy o kierowaniu wszystkimi aspektami swojego biznesu – nie tylko jego mechaniką – by być lepszym.

Oto kilka cech, które zmieniają właścicieli firm w liderów biznesowych.

Wizja

Pewien człowiek został zatrudniony do prowadzenia działalności biznesowej dla agencji. Kiedy zapytano go, jak się sprawy mają, powiedział że największym wyzwaniem było to, że właściciele nie mogli dojść do porozumienia w kwestii tego, co robią, czym się wyróżniają, gdzie leży ich nisza lub co chcą osiągnąć poza sprowadzeniem większej ilości klientów. To sprawiało, że jego praca polegająca na sprzedaży ich usług była niezmiernie trudna i ostatecznie zakończyła się fiaskiem.

Jako lider biznesowy musisz mieć jasną wizję, którą możesz łatwo przekazać członkom swojego zespołu, aby z kolei mogli zrozumieć swoją rolę w realizacji tej wizji. Każdy musi śpiewać z tego samego śpiewnika, a lider musi wybrać melodię.

Motywacja

Liderzy nie mówią ludziom, co mają robić – motywują ich. Twoi pracownicy potrzebują czegoś więcej niż listy zadań, potrzebują inspiracji i możliwości samodzielnego i kreatywnego myślenia o tym, jak wykonują swoją pracę. Twoim zadaniem jest upewnienie się, że rozumieją, czego od nich oczekujesz i czego mogą oczekiwać od Ciebie w zamian. Twoim zadaniem jest upewnienie się, że wszyscy są zaangażowani w wizję.

Pasja

Zostań mistrzem firmy i superbohaterem. Kiedy ktoś podziela swój entuzjazm dla tematu lub sprawy, może to być zaraźliwe. To sprawia, że ludzie są podekscytowani – wyzwala nowe pomysły, może sprawić, że ludzie poczują się częścią czegoś ważnego.

Jako lider musisz być najbardziej pasjonującym ambasadorem tego, co robi Twoja firma, dla kogo to robisz i jak to robisz. Musisz pokazać swojemu zespołowi, klientom i branży, że wierzysz w swoją wizję i w nich. Bo jeśli będziesz kiepski, wszyscy inni też.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *