Kategorie
Rozwój firmy

Wybieramy niszę – czyli jak zaoferować klientom coś wyjątkowego?

Gdy zdecydujesz się rozpocząć działalność musisz wziąć pod uwagę kilka różnych kwestii. Jedną z najważniejszych decyzji, które podejmiesz, jest nisza produktowa. Zasadniczo musisz uwolnić się od przesyconego rynku internetowego handlu detalicznego i odróżnić się od morza konkurentów. Wybierając niszę, mówisz: „Oferuję coś wyjątkowego, innego i pożytecznego”. I to naprawdę nie jest tak żmudne, jak się wydaje – w rzeczywistości przejście przez ten proces może być całkiem zabawne! Jak więc dokładnie to zrobić? Spójrzmy!

Co to jest „nisza”?

Termin „nisza” może odnosić się do wszelkich specjalistycznych treści. Jednak dla naszych konkretnych celów niszą produktówjest wybrana gama produktów, które są atrakcyjne dla skoncentrowanej bazy klientów. Może to być określone przez:

  • rodzaj produktu (np. Czapki),

  • kategorię produktu (np. Odzież plażowa),

  • estetykę produktu (np. Minimalizm),

  • przeznaczenie produktu (np. Podróżowanie),

  • kombinację kilku różnych podkategorii (np. Minimalistyczny sprzęt podróżny ).

W zależności od sklepu, nisza może być bardzo szeroka lub raczej wąska. Oba wybory mają szereg zalet i wad, ale idealna nisza produktowa będzie zależeć głównie od rodzaju sklepu detalicznego, który chcesz prowadzić, tego jak dobrze znasz marketing cyfrowy i jak bardzo chcesz skalować swoją firmę. Chociaż początkowo ograniczanie bazy klientów może wydawać się sprzeczne z intuicją, w rzeczywistości jest to jedna z najmądrzejszych decyzji dotyczących sprzedaży, jakie możesz podjąć jako właściciel małej firmy w przestrzeni handlowej.

Oto 5 głównych powodów, dla których wybranie niszy jest tak korzystne dla Twojej firmy:

1. Pozycjonujesz się jako „ekspert” w wybranej podkategorii, co zwiększa zaufanie konsumentów i rozpoznawalność marki.

2. Ograniczasz liczbę konkurentów, z którymi masz do czynienia na wybranym obszarze rynkowym.

3.Zwiększasz swoją widoczność w Internecie, ponieważ możesz wykorzystać wartość SEO i inne ukierunkowane taktyki marketingowe.

4.Zwiększasz skuteczność swojej marki, ponieważ lepiej zaznajomisz się z segmentacją odbiorców i rzadziej popełnisz kosztowne błędy przy wyborze produktu lub działaniach marketingowych.

5. Usuwasz wszelkie potencjalne nieporozumienia dotyczące tego, czym jest Twoja firma, oferując starannie dobrany wybór towarów, który ma sens w oczach klienta.

Burza mózgów

Najważniejszą rzeczą, o której chcesz pamiętać podczas burzy mózgów nisz produktowych dla swojej działalności związanej z drukowaniem na żądanie, jest to, że szukasz idealnej równowagi między pasją a zyskiem. Aspekt pasji przejawia się w osobistej wiedzy i zainteresowaniu – jeśli jesteś już ekspertem w wybranej dziedzinie lub sam klientem, to da Ci to krok naprzód przy rozpoczynaniu działalności. Z drugiej strony należy również wziąć pod uwagę jeden z najważniejszych elementów w każdym biznesie: zysk. Ma to postać aktualnych trendów rynkowych i potencjału wzrostu. Jeśli uda Ci się z powodzeniem połączyć te dwa elementy, pasję i zysk, masz w swoich rękach zwycięską niszę druku na żądanie, która (miejmy nadzieję) pomoże Twojej firmie w osiągnięciu sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *